Saturday 21 March 2015

Cara Hilangkan Parut Jerawat Semulajadi

Kulit Berjerawat dan Berparut?

Memiliki wajah yang berjerawat dan berparut jerawat memang memeningkan kepala kerana ia membuatkan seseorang itu hilang keyakinan diri kerana malu dan rendah diri apabila berhadapan di khalayak ramai, apatah lagi jika pekerjaan kita itu memerlukan kita berhadapan dengan orang ramai setiap hari dan ini agak merimaskan dan merisaukan. Faktor cuaca, kerja dan kesan dari pemakaian produk yang kurang sesuai yang mengandungi bahan kimia dan tidak sesuai dengan kulit muka juga membantu pertumbuhan jerawat dan jeragat serta meninggalkan parut jerawat yang teruk. sebelum ini telah dikongsikan tentang cara atasi kulit berjerawat dan berminyak dan di sini saya kongsikan 7 tips hilangkan parut jerawat semulajadi.



7 Tips Hilangkan Parut Jerawat Semulajadi

1. Amalkan pengambilan Vitamin E
    Pengambilan Vitamin E ternyata mampu membantu menghilangkan parut-parut jerawat malahan juga membantu menghilangkan parut-parut di badan seperti parut chicken pop, parut kemalangan, parut gigitan nyamuk dan pelbagai lagi. Ia memang sudah terbukti berkesan dan telah digunakan oleh artis-artis terkenal seperti Jennifer Lopez dan ramai lagi. Ingin tahu tentang kebaikan dan khasiat Vitamin E baca lagi Rahsia kecantikkan Artis kini terbongkar


   

2. Lendir Lidah buaya (Aloe Vera)
            Ambil isi daun lidah buaya sapukan ke muka, biarkan kering dan bilas dengan air yang bersih, seeluknya dilakukan 2 kali seminggu, selain membantu menghilangkan parut jerawat ia juga turut membantu mengurangkan bintik jeragat.

3. Sapukan Tomato
         Sambil anda melakukan kerja di dapur, apa kata ambil setengah biji isi tomato yang telah diramas dan dihancurkan, sapu ke muka biarkan sehingga kering dan bilas.Selain menghilangkan parut isi tomato juga mampu membuatkan kulit muka lebih licin dan tidak berminyak.

4. Kayu Manis dan Madu
              Ambil serbuk kayu manis dan campurkan dengan madu, kacau hingga sebati dan sapukan ke muka sebelum tidur, sapukan pada bekas-bekas jerawat dan biarkan ia kering dan bilas dengan air bersih atau anda juga boleh biarkan sehingga keesokan paginya dan bilas.

5. Air Kelapa
            Bersihkan muka terlebih dahulu kemudian ambil air kelapa dan sapukan ke muka sehingga rata, bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu, ia dapat menyegarkan wajah di sambil merawat  kulit wajah.

6. Masker Beras
           Ambil beras dan rendam selama 1 jam, toskan tumbuk bersam kunyit hidup hingga lumat kemudian campurkan dengan sedikit air asam limau lipis beserta putih telur kacau sehingga benar-benar sebati dan sapukan ke muka. Bilas dengan air sejuk supaya kulit sentiasa lembab, lakukan setiap hari untuk mendapatkan kulit yang bebas dari parut jerawat dan jeragat.

7. Putih telur
            Ambil putih telur dan asingkan ke dalam mangkuk dan kacau, kemudian tampalkan di muka untuk beberapa minit, biarkan sehingga benar-benar kering.Jangan bercakap dan ketawa ketika proses berlangsung ini kerana ia juga bertindak untuk menegangkan kulit wajah anda. Setelah kering bilas dengan air bersih. Lakukan 1 minggu sekali secara teratur. 

Ok, selamat mencuba dan jangan malas-malas tau..nak cantikkan?kenalah rajin sikit..tapi kalau rasa malas juga, apa kata anda cuba amalkanlah suplement yang memang bersesuaian bagi mereka yang sibuk menguruskan anak-anak dan kerjaya..Mahal?benda yang eluk dan bagus mestilah mahal betul tak?tapi kalau nak harga murah, jangan malu-malu contact saya ye..

#Ketahui khasiat yang terkandung dalam Collagen Shaklee demi untuk kecantikkan diri anda
# Tolonglah hilangkanlah minyak di wajah anda tu, nampak tak cantik la


Untuk maklumat lanjut mengenai kefahaman produk / pembelian produk / keahlian shaklee / ingin jana pendapatan dari rumah anda boleh terus berhubung dengan saya melalui :


WhatsApp : 01140555522  Facebook : Haida Nordin


No comments:

Post a Comment