Thursday 17 July 2014

ubat untuk sakit kepala migraines

Adakah anda mengalami migraines?Ketahui cara mengubatinya..

Migraines merupakan sakit kepala yang amat menyakitkan, bagi mereka yang pernah mengalami migraines dan sakit kepala tentunya arif sangat bagaimana menanggung kesakitan ketika diserang migraines dan sebab berlakunya migraines ini.Kepala akan terasa berdenyut-denyut dalam masa yang lama dan menyerang di sebelah kepala sahaja beserta loya dan muntah-muntah.Bunyi bising dan pergerakkan yang banyak akan menambahkan lagi kesakitan begitu juga bau-bauan dan cahaya yang terang yang boleh menyilaukan pandangan akan menambahkan lagi kesakitan kepada pesakit.

Apa penyebab migraines?

Migraine boleh berlaku kepada sesiapa sahaja dan ini disebabkan oleh beberapa faktor seperti :
1) Keturunan (ibu atau ayah yang ada sejarah migraine yang teruk) 
2) Stress dan tekanan
3) Tidak cukup tidur 
4) Tidur yang terganggu 
5) Terlebih tidur
6) Tidak cukup rehat atau badan terlalu penat
7) Makan lambat atau perut kosong dalam jangka masa yang lama
8) Terdedah dengan cuaca panas
9) Jangan makan makanan yang mengandungi MSG yang tinggi
10) Jangan makan makanan yang mengandungi Thyramine seperti keju dan cheese, terlalu banyak

Saya kongsikan berdasarkan pengalaman saya sebab saya pun pesakit migraines, begitu juga pengalaman dari kawan-kawan yang menghidap migraines serta meminta pandangan dari doktor mengikut kajian menurut sains.baca lagi mengenai sakit kepala dan migraine




Cara merawat sakit kepala dan migraines

Setelah berbincang dengan doktor yang merawat dan mempunyai kepakaran mengenai masalah penyakit migraines dan sakit kepala. Beliau menasihatkan supaya kita mencari jalan terbaik dengan meneganal pasti sebab yang menyebabkan penyakit migraines dan sakit kepala ini menyerang iaitu dengan  mengelakkan dari terus berlakunya migraines anda disarankan agar menjaga kesihatan diri dan mengelakkan apa-apa yang boleh menyebabkan sakit kepala dan migraines menyerang lagi.baca lagi how to preventing migraines



Contohnya jika anda tahu anda perlu cukup tidur maka anda perlulah tidur mengikut masa yang sesuai dan mencukupi. Jika anda tahu anda tak boleh biarkan perut anda kosong dan berlapar terlalu lama, maka anda perlu makan mengikut masa yang sesuai.

Saya tahu kita semua sibuk dan busy dengan kerja-kerja yang tidak pernah habis, namun kesihatan diri dan keluarga perlu diutamakan.Jangan bagi alasan sibuk bekerja kerana migraine dan sakit kepala akan menyerang apabila badan anda dalam keadaan yang lemah dan tidak dijaga dengan baik.

Doa yang boleh diamalkan ketika sakit kepala dan migraines

Bagi anda yang muslim bolehla mengamalkan dan membaca doa ini berkali-kali serta mengusap-usap kepala anda, sehingga sakit kepala atau migraines terasa kurang.




Jika anda suka mengamalkan doa bagi menghilangkan sakit kepala dan migraines, anda boleh mencubanya dengan baca lagi petua menghilangkan sakit kepala

Jika anda berminat mengamalkan petua-petua orang lama anda bolehla baca lagi petua hilangkan rasa sakit kepala dan migraines

Amalan gaya hidup yang sihat dan pengambilan makanan yang betul akan membuatkan anda lebih sihat dan terhindar dari sebarang penyakit. 

Cara saya ubati sakit kepala dan migraines saya sendiri?


Saya suka amalkan mimun air teh o dan diperahkan limau kasturi or lemon dan minum. Saya juga akan mandi dan mencuci kepala sambil mengurut kepala sebelum saya berehat atau tidur. Andai kata sakit kepala or migraines saya tak berkurangan juga walaupun macam-macam dah saya cuba tadi maka ikhtiar saya yang terakhir ialah dengan makan 2 biji panadol dan cuba tidur.
Tetapi sebenarnya saya tak suka makan panadol kerana tidak baik untuk kesihatan dan suami serta keluarga juga tidak menggalkkannya.

Jadi, saya cuba amalkan alternatif lain dengan mengambil suplemen set atasi sakit kepala dan migraines dari shaklee, selepas saya baca testimoni dari kawan-kawan dan orang ramai yang telah mengamalkannya dan mendapat kesan yang positif.

Alhamdulillah sejak  2 bulan mengamalkan set atasi sakit kepala dan migraines ini, saya lebih sihat dan tidak mudah sakit kepala dan migraines kecuali kalau badan saya benar-benar penat dan tak cukup rehat tapi itu pun sakit kepala yang tidak teruk sangat dan tak perlula saya makan ubat tahan sakit. 

Set atasi sakit kepala dan migraines Shaklee

1) Vitamin C Plus

-Formulasi yang mampu mengekalkan pertahanan badan secara semulajadi, menguatkan sel, saluran darah, gigi, gusi, tulang, mata dan otot.
-Menjaga dan memastikan saluran darah supaya tidak mudah pecah dan mencegah pengerasan saluran darah berlakubaca lagi mengenai khasiat vitamin c plus




2) Vitamin B Complex

-Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti mampu merawat kesakitan migraines
-Vitamin B complex juga dapat mengurangkan stress dan tekanan



3) Ostematrix

-Terdiri dari kalsium, magnesium dan Vitamin D
-Kalsium dapat mengurangkan sakit kepala, stress, jantung berdebar dan mood swing
--Magnesium dapat membantu mengecutkan sistem saraf dan menstabilkan sistem denyutan yang tidak sekata




TESTIMONI 

PESAKIT SAKIT KEPALA  DAN MIGRAINES





Apakata ana juga turut mencubanya bagi menangani sakit kepala dan migraines yang sentiasa dialami oleh anda.

Saya nasihatkan anda amalkan suplemen yang lebih semulajadi dan sihat berbanding ubat-ubatan yang mempunyai dadah dan memberi kesan pada masa akan datang.

Anda boleh menghubungi saya jika inginkan penerangan yang lebih mendalam tentang set atasi sakit kepala dan migraines ini or set-set yang lain yang anda minati.

Bertindaklah sekarang..cegah sebelum parah..


Sebarang pembelian@pertanyaan lanjut boleh diajukan terus kepada saya ( Haida) :
http://www.facebook.com/haida83
pm/sms/whatsApp : 0182064760
E-mail : inspirasihaida@gmail.com







No comments:

Post a Comment