Saturday 31 May 2014

Meal shakes meningkatkan selera anak

Hati ibu dan anak tertawan dengan meal shakes

                    Hati ibu mana yang tak seronok kalau anak-anaknya makan dengan berselera dan sihat ceria sentiasa, betu tak? Meal  shake shaklee merupakan suplement multivitamin yang sangat berkhasiat untuk anak-anak yang sedang membesar. Ramai para ibu di luar sana yang sudah tertawan dan jatuh hati dengan kebaikkan serta khasiat yang terkandung di dalam Meal shakes shaklee tersebut. Saya yakin semua ibu-ibu di luar sana mahukan yang terbaik buat anak-anak mereka. Lantas Meal Shake Shaklee menjadi pilihan ibu-ibu yang perihatin terhadap kesihatan dan keperluan anak-anak mereka. Ia juga merupakan suplement yang mudah dan pantas disediakan serta lengkap dan memenuhi keperluan tumbesaran anak-anak hari ini yang cergas dan aktif.

                   Kanak-kanak yang berumur setahun (yang tidak menyusu badan) sudah boleh diberi Meal shake shaklee kerana ia lengkap mengandungi nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan mereka yang sedang giat membesar. Kalau anda mempunyai anak-anak yang mudah jatuh sakit maka sesuai sangatlah diberi Meal shakes shaklee kerana ia membantu meningkatkan imunisasi badan anak-anak tersebut. Setelah pengambilan yang lama dan teratur anda akan mendapati anak-anak anda tidak kerap jatuh sakit in sya allah.
  


Kenapa Meal shakes perlu diberi kepada anak-anak?

                Bagi anak-anak yang sedang membesar, mereka memang perlu diberi Meal Shakes shaklee sebagai makanan tambahan mereka. Anak-anak suka bermain jadi apabila diberi peluang untuk bermain maka mereka akan bermain dengan bersungguh-sungguh tanpa menghiraukan rasa lapar atau dahaga yang penting mereka enjoy bermain. Oleh kerana terlalu seronok, kadang-kadang mereka skip waktu makan or makan dengan cepat supaya boleh sambung bermain dengan cepat. Ada juga yang walaupun ibu yang suapkan makan, mereka hanya makan sedikit je, kadang-kadang tu 2,3 suap je pastu dah tak nak.Belum lagi yang bagi alasan macam-macam bila ibu suro makan or larikan diri dan menyorok :p

                Disebabkan hal inilah saya mula mencari penyelesaian dengan cuba memberikan Meal shakes shaklee buat anak-anak saya. Sebelum ni pun memang saya dah bagi vitamin untuk tambah selera makan mereka dan alhamdulillah berkesan tapi kalau tak makan vitamin anak jadi tak nak makan semula so memang kena bergantung dengan vitamin sepenuhnya. Namun berbeza dengan Meal shakes shaklee, walaupun saya stop Meal shakes shaklee anak-anak saya tetap berselera dan tak perlu dipaksa makan. Puas hati rasa bila anak-anak minta nak makan, dan mereka makan siap bertambah lagi.tu yang buat hati saya berbunga-bunga seronok.

                Pada permulaannya saya bagi 2 sudu besar je sehari untuk kedua-dua orang anak saya, namun apabila selera mereka mula bertambah dan muka pun dah nampak bulat sedikit saya akan kurangkan setengah 1 sudu besar sahaja setiap seorang dan kalau tengok makin berselera tu saya akan berhentikan untuk beberapa hari kemudian sambung semula.
                 
         

Menambah selera makan anak-anak


Khasiat Meal Shake Shaklee 


  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral yang diperlukan untuk tumbesaran anak-anak
  • Menambah selera makan anak-anak (sesuai untuk yang picky eater)
  • Membekalkan tenaga tambahan
  • Menambah berat badan anak
  • Kaya dengan Kalsium, Vitamin dan Magnesium yang diperlukan untuk tulang
  • Tidak mudah jatuh sakit
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Mengandungi Kolina, Kalsium dan Protien yang bagus untuk otak
  • Rendah lemak dan glisemik (tidak akan obesiti)

                Jika anak-anak saya nampak tak sihat nampak macam nak demam ke, nak selsema ke batuk ke saya akan cepat-cepat bagi mereka minum Meal shakes shaklee ni. Walaupun Meal shakes shaklee ni bukan ubat tetapi 19 vitamin yang terkandung di dalamnya boleh membantu mengatasi masalah kesihatan tersebut. Yang penting kita usaha dulu bagi je dulu Meal shakes shaklee tu biar mereka minum, daripada bagi ubat klinik tu yang memang confirm-confirm mereka akan meraung dan melalak sebelum nak makan ubat tu, tetapi ingat kalau dah Allah memang dah takdirkan mereka akan demam maka demam lah juga, cuma demam tu teruk dan tak teruk je harapnya.
         
                Cara makan ketika badan mereka tak sihat, selsema, batuk atau demam pula saya akan bagi 2 sudu besar dan ditambah ke dalam susu mereka atau apa-apa minuman kegemaran mereka setiap hari sehingga badan mereka benar-benar sihat kembali.

        Ramai ibu bapa yang sudah pun mencubanya dan berpuas hati dengan khasiat dan kebaikan yang ditawarkan oleh Meal Shake Shaklee yang sememangnya terbukti selamat untuk tumbesaran anak-anak mereka dan semestinya dijamin HALAL in sya allah.


Testimoni


                              Artist Rita Rudaini juga sahabat Meal shakes shaklee yang setia



            Anda juga boleh search sendiri tentang kebaikkan dan khasiat Meal shake shaklee di internet sebab produk ni terlalu famous dan hebat..banyak lagi testimoni-testimoni yang boleh anda rujuk..Rugi kalau tak dapatkannya dan lagi rugi kalau anda tak menjadi salah seorang pengguna meal shake shaklee ni.


Anak sihat ibu gembira


Sebarang pembelian@pertanyaan lanjut boleh diajukan terus kepada saya ( Haida) :

http://www.facebook.com/haida83
pm/sms/whatsApp : 0182064760
E-mail : inspirasihaida@gmail.com

#Nak makan sendiri atau nak tambah side income?
anda pilih anda tentukan..kami akan memberi galakkan



No comments:

Post a Comment