Sunday 6 July 2014

Tips turunkan kolestrol bersama Phytocol-St..

Assalamualaikum semua..
semoga sihat dan ceria..


Kolestrol yang tinggi punca penyakit jantung dan darah tinggi..cara pemakanan juga perlu diberi perhatian kerana ia memang berkait rapat..kalau kolestrol tinggi pemakanan memang perlu dijaga.. tak boleh main belasah ikut sedap rasa je..sebab yang akan sakit pun anda juga..wah macam sajak pulak :p

Kolestrol merupakan lemak dan dikenali sebagai lipid, ia dihasilkan dari haiwan dan juga dari tubuh sendiri di bahagian hati..molekul kolestrol diangkut melalui darah yang terkandung dalam protien yang diambil dan dikenali sebagai lipoprotien..Lipoprotien terbahagi kepada dua jenis iaitu..

1) Kolestrol LDL (Low Density Lipoprotien) ia dikenali sebagai kolestrol jahat yang mampu termendap dalam saluran darah dan menyebabkan salur darah menjadi tersumbat dan meningkatkan penyakit kardiovaskular.

2) Kolestrol HDL (High Density Lipoprotien) ia juga dikenali sebagai kolestrol baik. Dapat menurunkan risiko serangan jantung kerana ia mencegah penyempitan salur darah dan mengurangkan mendapan kolestrol dalam salur darah.




Tips menurunkan kolestrol

1) Makan mengikut sukatan dan apa yang diperlukan tubuh..misalnya nasi segenggam tangan anda, banyakkan lauk dan sayuran.

2) Banyakkn makan sayur dan buah-buahan yang tinggi anti oksidan mengandungi vitamin A,C&E

3) Banyakkan makan ikan kerana ia kaya dengan omega-3 seperti sardin,tuna,salmon dan lain-lain.

4) Makan bijirin dan tinggi serat dipermulaan pagi

5) Makan pilihan kekacang seprti soya, tempe, pistachio,badam dan sebagainya

6) Kurangkan stress, nikmati hidup dengan lebih gembira

7) Bersenam atau beriadah atau berjalan-jalan supaya berpeluh

8) Kurangkan makanan berminyak, bergoreng dan berlemak..(seminggu sekali)


Kesimpulannya anda perlu amalakan gaya hidup yang sihat..makan makanan mengikut pola makanan yang betul..banyakkan makan buah dan sayuran kerana ia memang ternyata jelas membantu meningkatkan kesihatan tubuh badan anda..

Elakkan makan makanan yang sukar dicerna dan membebankan tubuh badan anda..apabila anda makan sesuatu yang berkolestrol tinggi..sebenarnya anda telah memaksa anggota dalaman anda bekerja keras dan kadang kala melibihi kemampuan mereka..

Cara terbaik untuk singkirkan kolestrol

Bagi mereka yang suka makan, samada yang berkolestrol or yang tidak berkolestrol sangat, anda tidak perlu risau lagi mengenai kolestrol makanan yang ingin anda makan..saya mencadangkan agar anda gunakan Phytocol-ST sebagai salah satu  langkah penyelamat yang boleh membantu anda untuk singkirkan kolestrol yang terkandung dalam makanan yang anda ambil tersebut..





Phytocol-ST merupakan new product dari Shaklee, ianya dihasilkan khas untuk membantu menurunkan paras kolestrol yang tinggi dalam darah dan ia mengandungi 2000mg fitosterol..Institut Kesihatan Kebangsaan mengesyorkan pengambilan 2000mg fitosterol dalam diet harian anda, dapat merendahkan kadar kolestrol dalam darah anda kerana ia membantu mencegah penyerapan kolestrol ke dalam salur darah. 

Phytocol-ST memang sesuai untuk semua lapisan umur, tambah sesuai bagi mereka yang mementingkan kesihatan..ini kerana kebanyakkan dari kita ini, ramai yang bekerja dan menguruskan banyak hal..hingga tak sempat nak bersenam dan beriadah, makan pun ikut suka sahaja..jadi memang sesuai sangat kalau anda amalkan Phytocol-ST ini..

TESTIMONI 







Bertindaklah sekarang..cegah sebelum parah..



#jom sihat bergaya dengan Shaklee
#jana side income anda dengan tawaran bisnes dr shaklee hanya dari rumah..
#nak brape angka 4,5 angka..semuanya boleh 


Sebarang pembelian@pertanyaan lanjut boleh diajukan terus kepada saya ( Haida) :
http://www.facebook.com/haida83
pm/sms/whatsApp : 0182064760
E-mail : inspirasihaida@gmail.com

in sya allah saya akan cuba memberikan yang terbaik..dari segi nasihat dan harga..

No comments:

Post a Comment