Sunday 14 September 2014

Nutrisi berkhasiat penting buat anak

 Nutrisi penting yang diperlukan oleh anak-anak kita

           Sebagai ibubapa kita memang perlu mementingkan kesihatan diri, keluarga dan anak-anak kita, kita perlu ambil peduli dan ambil tahu apa yang diperlukan mereka dan apa yang tak diperlukan oleh mereka. Bukan setakat pakaian, makanan tetapi nutrisi berkhasiat dan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh badan mereka demi memastikan kesihatan mereka di tahap yang optimum serta dalam keadaan yang baik dan memuaskan.

           Anak-anak yang masih kecil mudah terdedah kepada pelbagai penyakit kerana tubuh mereka masih belum kuat untuk menepis virus atau penyakit yang sentiasa berada di sekeliling mereka. Oleh kerana sisitem imunisasi tubuh mereka lemah maka mereka memang berisiko dan mudah untuk terkena penyakit berjangkit seperti batuk, selsema dan demam..itulah sebabnya mereka perlukan khasiat dan nutrisi yang penting untuk tumbesaran mereka..kan orang tua-tua selalu kata batuk,selsema dan demam ni teman sepermainan kanak-kanak. Betul dan tepat tu tapi takkan la kita sanggup tengok anak-anak sakit dan merengek sentiasa.So apa ikhtiar kita sebagi ibubapa?takkan nak tengok and pasrah sahaja.baca lagi mengenai makanan berkhasiat bantu tumbesaran anak-anak



        So sebagai ibubapa yang memahami keperitan dan kesengsaraan yang dialami anak-anak pastinya akan mencari-cari petua, ubat, suplemen dan cara-cara mengatasi masalah kesihatan anak-anak kita.Kalau yang tak ambil peduli tu maknanya mereka bukanlah ibubapa yang ambil berat tentang keadaan anak-anak mereka, tahu beranak je tak guna juga ye..jangan sibuk tambah kuantiti kalau yang ada tak boleh jamin kualiti, tak pasal-pasal kena tanya kat akhirat nanti sebab mempersiakan amanah yang diberi..wah dah macam sajak pulak:p apa pun carilah sesuatu yang boleh membekalkan nutrisi penting dan berkhasiat buat anak-anak kita.Baca lagi mengenai vitamin pelengkap nutrisi anak-anak

        Ibubapa sanggup berhabisan demi memastikan mereka dan anak-anak mereka bergaya, sekali sekala tu biasa la cuma jangan selalu. Namun, jangan hanya pentingkan apa yang perlu ditayangkan kepada orang ramai sahaja tetapi kesihatan dalaman dan luaran diri sendiri dan anak ditolak ke tepi. Baju bertukar sentiasa, kasut pun sentiasa baru namun kualiti kesihatan diri, keluarga dan anak terjejas, tak nak la macam tu, cuba jadi ibubapa yang cemerlang, bukan setakat bergaya ke tempat kerja tapi lebih penting sihat dan barula boleh bergaya.Anak-anak pula bebas menjalani kehidupan mereka tanpa dirisaukan apa-apa masalah yang berkaitan dengan kesihatan yang mana boleh menjejaskan kesihatan dan kecerdasan mereka.Selalu pastikan adakah nutrisi dan khasiat yang kita sediakan buat mereka itu mencukupi atau sebaliknya.Jika tidak cubalah ikhtiarkan sesuatu sebelum makin parah dan serius.



           Semakin anak-anak membesar semakin banyak nutrisi penting dan berkhasiat diperlukan oleh tubuh badan mereka, jadi kita memang selalu kena memantau apa yang diperlukan dan sentiasa memastikan mereka mendapat nutrisi berkhasiat dan penting untuk tumbesaran mereka.Jangan ambil mudah kerana malang tidak berbau, penyakit sekarang ni pun advance so kita para ibubapa pun kena perlu lebih advance dan bijak.baca lagi mengenai kesihatan diri dan keluarga anugerah terindah

          Sebagai seorang ibu yang berkerjaya, saya memang mencari-cari suplemen yang sesuai buat anak-anak saya kerana saya bimbang saya tak dapat memberikan apa yang diperlukan oleh mereka secukupnya. Lagipun saya nak mereka sentiasa sihat dan cergas supaya mereka lebih kuat dan gembira dalam menempuhi kehidupan seharian.Setelah bertemu dengan shaklee saya terus berikan anak-anak saya Meal Shakes sebagai pelengkap nutrisi berkhasiat yang diperlukan oleh tubuh badan mereka, lagipun Meal Shakes ni famous di kalangan kaum ibu, so memang teringin sangatla nak bagi anak minum..Alhamdulillah tak sampai 1 bekas Meal Shakes mereka minum dah mula nampak kesannya,anak-anak tak mudah jatuh sakit dan selera makan mereka pun bertambah..kalau tak, nak ajak makan punyelah susah.So sekarang dah tak perlu ajak makan, sebab pagi petang siang malam mereka akan mintak nak makan, badan mereka pun makin berisi dan susah nak kena deman, batuk dan selsema, kalau kena pun pun sekejap je tak teruk sangat dan saya pun tak perlu risau sangat walaupun anak-anak dihantar ke tempat asuhan anak-anak.baca lagi mengenai resepi Meal shake yang terhebat buat anak-anak



 Meal Shakes yang sangat sedap dan jimat

Saya juga turut memberikan Omega Guard buat mereka supaya mereka kekal cerdas dan bijak, ia berfungsi meningkatkan kesihatan otak untuk perembangan memori di samping memastikan nutrisi yang berkhasiat yang diperlukan oleh tubuh badan dan otak mereka dilindungi dengan baik. Maklumlah mereka masih kecil so banyak perkara kita kena ambil tahu.Saya juga turut mengambil suplemen Omega Guard ini kerana saya pun nak meningkatkan fungsi otak saya dan menajamkan minda saya, maklumlah saya ni bersalin ceaser dah dua kali so banyak urat-urat yang dah putus tu sebab asyik lupa je.Lupa itu lupa ini, macam dah tua sangat rasanya,itu yang saya juga cuba amalkan Omega Guard juga, alhamdulillah banyak perubahan yang dirasi.



Omega Guard diperbuat dari minyak ikan yang bermutu tinggi sesuai untuk dewasa dan kanak-kanak.


Saya tahu ramai yang sudah mencuba pelbagai produk di luar sana, dan sudah berputus asa namun, adat orang meniaga,kita nak meniaga orang pun nak meniaga..orang buat produk,kita pun nak buat produk..nasihat saya jangan cepat terpedaya dengan produk-produk di luar sana..gunalah produk yang berkesan,semulajadi dan selamat dan pastikan halal.

Dapatkan sebelum promosi bulan september berakhir
# Bulan ni promo Buy 1 Meal Shakes 3 free 1 Meal Shakes
#Buy 6 Collagen Powder free 1 Collagen Powder
#Nak lagi istimewa please contact saya terus ye..

Cantik Bergaya dengan Shaklee


Sebarang pembelian@pertanyaan lanjut boleh diajukan terus kepada saya ( Haida) :
In sya allah saya akan memberikan konsultasi terbaik buat anda

http://www.facebook.com/haida83
pm/sms/whatsApp : 0182064760
E-mail : inspirasihaida@gmail.com



No comments:

Post a Comment