Friday 20 June 2014

Ingin buat bisnes untuk tambah pendapatan tapi tak berani?


Assalammualaikum..dan Salam sejahtera..
Semoga anda semua dalam keadaan sihat dan ceria..

Ingin buat bisnes untuk tambah pendapatan tapi tak berani?

Rasa terpanggil nak berkongsi dengan anda semua mengenai cara mencari keberanian untuk memulakan sesuatu bisnes..tidak kiralah bisnes apa sekalipun, yang ingin anda mulakan..tetap semuanya memerlukan keberanian dan ketahanan fizikal dan mental..

Sebenarnya, kebanyakan masyarakat kita ini..memang takut dan risau sangat untuk memulakan sesuatu bisnes..bukan apa, mereka takut untuk berdepan dengan risiko yang bakal ditempuh dalam dunia perniagaan yang penuh dengan cubaan..tapi percayalah semua itu adalah rempah ratus dan asam garam bagi mencapai sesebuah kejayaan..



Siapa yang boleh buat bisnes?

Sebenarnya semua orang boleh menceburi bidang bisnes, tidak kira muda atau tua, kecil mahupun besar dan tidak kira masa (samada sekarang ataupun akan datang) macam-macam bisnes yang boleh anda lakukan..samada sepenuh masa atau separuh masa..suri rumah atau yang bekerja sepenuh masa..yang penting anda ingin tambah pendapatan sampingan keluarga.. 

Tips untuk memulakan bisnes

1) Idea dan Konsep yang bernas
2) Sasaran dan Target
3) Pelan Strategik dan perancangan terdekat dan jangka masa akan datang
4) Pengorbanan masa,tenaga dan wang ringgit 
5) Komitmen yang tinggi dari diri sendiri dan keluarga
6) Bermotivasi dan Bersemangat 
7) Tidak mudah mengalah
8) Jujur dan ikhlas

Bila Masa yang Sesuai untuk mulakan Bisnes?

SEKRANG WAKTU YANG SESUAI DAN TEPAT..

Jika anda sudah bebas dari belenggu hutang dan tiada masalah kewangan..sudah tentu anda tidak akan baca entry saya yang bertajuk.. Ingin buat bisnes untuk tambah pendapatan tapi tak berani? betul tak? ;)

Kehidupan hari ini lebih mencabar, dan keadaan ekonomi juga turut mempengaruhi kehidupan di sekeliling..Kos sara hidup yang meningkat hari demi hari..membuatkan kita sesak dalam arus pembangunan yang sentiasa maju ke hadapan..kalau hidup di bandar-bandar besar lagi besar dan tinggi perbelanjaan sesebuah keluarga..

 9/10 punca rezeki datangnya dari perniagaan..jadi apa tunggu lagi?
Buat Bisnes supaya bukan sahaja anda hidup lebih senang malah anak-anak anda juga turut terjamin pada masa hadapan..

Bisnes yang tidak berisiko?

Kalau tanya saya, macam-macam bisnes yang saya dah cuba..Saya pernah jual pakaian, jual tudung, baju kanak-kanak, buka butik sendiri dan jual rempah nasi...namun keuntungannya biasa sahaja dan sangat memenatkan walaupun ia menyeronokkan..dan macam-macam yang kena fikir, sewa kedai, gaji pekerja, bil air bil letrik dan macam-macam lagi..
Namun, Alhamdulillah saya bersyukur sangat-sangat kerana dipertemukan dengan Shaklee, dan saya terus mengorak langkah untuk berbisnes dengan Shaklee..
Bisnes yang sangat mudah serta dengan bantuan leader di atas yang sentiasa membantu..saya akan cuba yang terbaik demi diri sendiri dan keluarga tercinta..

Kenapa Bisnes Shaklee menjadi pilihan? 

Kenapa shaklee menjadi pilihan saya dan masyarakat di luar sana?ianya kerana Shaklee tiada risiko apa-apa pun yang perlu saya tanggung..lagipun produk Shaklee merupakan produk ternama dan dikenali serta sihat dan selamat, paling penting ianya semulajadi..
jadi, saya tidak perlu bersusah payah nak promote produk..

Nantikan entry saya tentang kebaikan berbisnes dengan shaklee ye..sampai jumpa lagi..



is it true that you want it? and act like you need it

#jom sihat bergaya dengan Shaklee
#jana side income anda dengan tawaran bisnes dr shaklee hanya dari rumah..
#nak brape angka 4,5 angka..semuanya boleh 

Sebarang pembelian@pertanyaan lanjut boleh diajukan terus kepada saya (Haida) :
http://www.facebook.com/haida83
Pm/sms/whatsApp : 0182064760
Call no : 0145407870
E-mail : inspirasihaida@gmail.com
Layari blog : inspirasihaida.blogspot.com


No comments:

Post a Comment